Tip voor blogonderwerpen die MILJOENEN fans opleveren

slakje

Even onder ons.

In vertrouwen, zeg maar.

Als ZZP-ers onder mekaar. Kan dat?

Want we zitten met een probleem

En misschien kun jij ons helpen.

We
hadden een mooie post geschreven over zes manieren om er achter te komen wat je lezers (of je klanten) graag willen lezen. En als je die manieren goed toepast leveren ze je geheid duizenden, MISSCHIEN WEL MILJOENEN fans op.

Maar toen zei een van ons:

Enne… werkt dat nou echt?

Ja, ik heb de Amerikaanse blogs ook gelezen. En al die boeken over online marketing. Klopt, yep, dit is wat ze vaak aanraden. Maar moeten we het toch niet even zelf testen?

Ja jee, zei een ander: maar hoe?

Heb je onze bezoekcijfers al bekeken?

Ssssst! zei de derde, en keek geschrokken om zich heen. Had iemand dat gehoord?

Op elk van de drie mini-schermpjes in onze Google hang out fronsten wij onze wenkbrauwen.

Dat was een probleem.

Hoe lang waren we nou bezig? Bijna 3 maanden.
Hoeveel unieke bezoekers hadden we vorige week? 636
Hoeveel nieuwsbrief abonnees? 70

Nog niet genoeg om marketing ideeën te testen.

De kritische grens van 1000 abonnees

Zolang wij, en elk ander nieuw blog, minder dan 1000 abonnees hebben is alles moeilijk. 1000 abonnees is een kritische grens. Pas vanaf dat aantal kan een blog organisch groeien. Met minder abonnees (=fans, ontvangers van de email updates) krijg je gewoon niet genoeg tweets, shares, likes en plusjes. Hoe goed je content ook is, er zijn te weinig fans om hem te verspreiden. Of om split testing te doen, lezersonderzoeken te houden enzovoorts.

Daarom hebben we jouw hulp nodig

Echt.

En niet zomaar hulp, je moet ook nog lef hebben.

Want je moet bereid zijn om alle psychologische wetten te overtreden.

Je weet: gemiddeld is maar 0,5 tot 2% van alle lezers bereid om actief mee te doen online, met commentaar leveren, inhoud verspreiden enzovoort. (En bij ons zou dat slechts een respons van 3 tot 12 opleveren.)

De meeste mensen kijken het liever een tijdje aan.
Of altijd.

Dus kruip uit je schulp en doe voor het eerst van je leven mee aan een online enquête!

 

Test van methode 1 om inzicht te krijgen in wat je lezers bezig houdt: hou een online enquête

 

Maak een korte enquête in een gratis programma als Survey Monkey.
Vraag je lezers wat ze hopen, waar ze van dromen, waar ze bang voor zijn. Waar ze van wakker liggen.

Stel lekker algemene, open vragen. Maximaal vier. Geen multiple choice en zeker geen multiple choice met meerdere mogelijke antwoorden per vraag. Laat je lezers zelf antwoord geven. Er kunnen heel andere dingen uit komen dan jij denkt.

Hier komt `ie.

Een enquête met maar één vraag.

Het is nog een leuke vraag ook. Vul gauw in!

(vraag verwijderd, deze post is uit 2012, joh.
Er stond: Waar wil jij nou echt graag iets over lezen?)

Bedankt dat je meedeed!
We vinden je super.

Kom ‘s koffiedrinken!

PS. Jouw antwoord en de 635 andere bespreken we binnenkort op dit blog.

Blog tips

4 comments

Herstel wachtwoord
Geef je e-mail adres. Een nieuw wachtwoord wordt verzonden.