Blogtips

B

eerlijke blogtips

Wat doet de Blogacademie? Bloggen. En cursussen geven over creative copywritingCreative copywriting: extreem toegankelijk en aantrekkelijk schrijven. Het doel: overtuigen. Je onderwerp kan commercieel zijn of ideëel. Doel 2: fans of klanten krijgen.
 
(SEO, ofwel zoekmachine-optimalisatie, adverteren en uitgekiende on page opimalisatie laten we over aan de SEO- en de conversie copywriters.)
, met bloggen als kapstok. Voor tekstschrijvers. En ook voor zeer gemotiveerde ondernemers – meestal dienstverleners – die hun eigen marketing doen.

Op deze pagina vind je:

Beter schrijven in vier posts

goede blogtips zijn schrijftips

Goed zakelijk bloggen: wat is je online identiteit?

Hoe kun je jezelf zijn, online? En dan hebben we het niet over tone of voice. We hebben het gewoon over jouw stem. Want een stijl is niet iets dat je even aan- of uit zet. Als zelfstandige ondernemer ben je je eigen stijl, online.

Dat moet je wel durven, jezelf zijn.
En je durft het pas als je níet de hele tijd aan jezelf denkt.

tips over openheid op je blog

Blogtips voor beginners

Iederéén was ooit een beginner. En als je begint met bloggen heb je specifieke vragen. Zoals:

Even een harde waarheid. Waarom zijn er zo weinig écht goede blogtips te vinden? Omdat beginnende bloggers niet zitten te wachten op eerlijkheid.

I know. Ik wilde óók niet geloven dat het veel werk kost om een goed blog te maken. En dat het zomaar een jaar kan duren voor je een fatsoenlijk aantal bezoekers krijgt.

Toen ik begon heb ik te veel tijd besteed en te veel geld uitgegeven aan mensen die beloofden wat ik wou. Daarom geef ik hier geen makkelijke antwoorden. Een voorbeeld:

eerlijke blogtips hoe lang doe je over een blog

Blogtips voor gevorderden

Als je al een tijdje blogt merk je dat het moeilijker wordt om ideeën te vinden. Inspiratie is één van de gevorderden-problemen. En dat komt vaak omdat een blogger zijn blog als het probleem begint te zien. Maar dat hoeft niet:

Een ander puntje is de ethiek. Bedenk je je eigen onderwerpen, of schrijf je over alle onderwerpen van je grootste concurrent, omdat je hem wil outranken in Google?

hoe origineel moet je blog zijn

Online marketing en How-To

De Blogacademie schrijft dus over méér dan schrijven. Eigenlijk: over alle dingen die ik zelf ook tegenkom in mijn eigen online bedrijf. Wat is de beste naam voor een website? Hoe plan je hem? Hoe zorg je dat je site er netjes uit ziet? Hoe hou je een webinar? En moet dat nou écht, zo’n irritante nieuwsbrief?

Je vindt alle How-to tips bij elkaar in de categorie How To. En alle online marketing tips? Precies.

blog maken tips nieuwsbrief

Waar schrijft de Blogacademie NIET over?

En wat doet de Blogacademie nou niet? Ik heb een overzichtje gemaakt van de werkzaamheden van een zelfstandige dienstverlener. Ik schrijf over alles dat blauw is.

waar schrijft de Blogacademie over
Klik op het plaatje voor een grotere weergave

Dus: je moet niet bij mij wezen voor SEO. Ik vind SEO slecht voor je teksten. Ik doe er zo weinig mogelijk aan.

Ben je commerciëler dan ik, ga dan naar de site van Ruben Bunskoeke en doe zijn Praktische SEO-cursus. Warm aanbevolen (nee, dat is géén affiliate link.)

Optreden in het openbaar vind ik ook al niks. Of interviews geven. Wil je juist gráág in de krant of met je hoofd op TV? Dan moet je bij Nicky Corts zijn. Die weet alles van gratis publiciteit. (Ook geen affiliate.)

10 tips blogtraining

Herstel wachtwoord
Geef je e-mail adres. Een nieuw wachtwoord wordt verzonden.