Leert goede schrijvers de laatste 20%

Hoe schrijf je een verkooppagina (zonder gêne)?

Je kunt ze na-apen.
Je kunt ze uitbesteden.
Maar je kunt ze ook gewoon zelf schrijven: verkooppagina’s. Zo moeilijk is het niet.

Want wat is nou helemaal een verkooppagina?

Een pagina met een beschrijving van wat je verkoopt, en een opvallende koop-knop. C’est tout.

Verkoop je paperclips? Dan is een korte, technische beschrijving genoeg. Daar hoeven we het in dit blog verder niet over te hebben. Verkoop je een onzichtbare dienst? Coaching, een online cursus? Dan heb je wat méér nodig.

Is er een Gouden Formule?

Nee.

Is er een vaste formule?

Ook niet. Je mag hem schrijven zoals je zelf wil. Gráág zelfs. Het liefst persoonlijk, pakkend en met humor. Waarom zou je op een verkooppagina opeens niet meer mogen lachen?

salespage patty golsteijn
een humoristische salespage van Patty Golsteijn voor een workshop Digitaliseer je administratie

Maar waarom zie ik dan zoveel dezelfde, pusherige verkooppagina’s?

Omdat mensen elkaar nadoen. En omdat je allerlei sjablonen kunt downloaden. Gratis zelfs. Bijvoorbeeld op Leadpages.com.

verkooppagina hoe schrijf je die
epic long form sales page

Maar let op. Pusherige verkooppagina’s zijn gebaseerd op angstmarketing. Angstmarketing verhoogt je hartslag, je arousalniveau en je impulsiviteit – met psychologische trucs als kunstmatige schaarste.

Angstmarketing geeft de koper een zetje. Het werkt alleen als hij iets graag wil kopen, maar nog twijfelt: ik héb al 6000 paperclips. Ik héb al drie regenjassen. Er ligt nog steeds een onafgemaakte fotocursus in de kast – en toch wil ik deze óók doen. 

Het werkt, ondanks dat je wéét dat je gemanipuleerd wordt – net als met een placebo.

Ik heb het geprobeerd, maar het beviel niet

Dus nu verkoop ik alleen nog maar zoals ik wil dat anderen ook aan mij iets verkopen. Met open vizier. Zonder gêne. Deze trucs gebruik ik dus niet:

• ik geef geen bonussen (base value neglect)
• ik geef geen ongeloofwaardig hoge kortingen (base value neglect)
• ik maak geen fake-prijsoverzichten (price anchoring)
• ik vertel geen privé-succesverhalen als bewijs voor de kwaliteit van mijn product (survivorship bias)
ik maak geen extreem lange pagina’s om je te overdonderen (zoals die epic long form sales page van Leadpages)

Want een verkoper die je manipuleert verpest de relatie. Bovendien: angstmarketing is helemaal niet nodig. Als wat je verkoopt goed genoeg is, komen je klanten echt wel. Je moet je abonnees wel af en toe laten weten dat je iets aanbiedt, natuurlijk.

Okee, maar wat moet er dan wél in?

Als je effectief wil schrijven bedenk je eigenlijk voor elke tekst hetzelfde: wat wil je lezer het eerst weten? Schrijf dat op. En wat wil hij daarna weten? Schrijf dat ook op. Herhaal.

Dus: je verkoopt een onzichtbare dienst. Wat wil je lezer weten?

Wat verkoopt ze? Welk probleem lost ze voor me op? Dat moet bovenaan. Waarschijnlijk zet je het in de kop.

Waarom moet ik bij haar zijn? Leg kort uit waarom je lezer er op kan vertrouwen dat jij degene bent die hij zoekt.  Soms kan dat snel. Verkoop je SEO-advies? Vermeld dat jouw bedrijf op 1 staat voor SEO-advies.

• Is het wel voor mij bedoeld? Je lezer zoekt iemand die hém snapt. Geef je therapie aan gescheiden jonge ouders? Of aan oudere mantelzorgers? Ben je een tekstschrijver voor iedereen, alleen voor grote bedrijven, of juist voor ziekenhuizen? Schrijf dat op.

• In welke vorm krijg ik het? Hou je Skype-gesprekken? Geef je intensieve live-begeleiding aan huis? Duurt het een maand of een half jaar? Zijn er opdrachten? Mag je klant je mailen of bellen?

Wat kost het? Prijs is relatief. Je kunt de waarde van een dienst pas beoordelen nadat je hem hebt gebruikt. En zelfs dan is de waarde voor iedereen anders – afhankelijk van hoeveel geld iemand heeft en van hoeveel baat hij er bij heeft. Uiteindelijk ben jij, de verkoper, dus degene die bepaalt wat je eigen kwaliteit is, en die berekent hoeveel je dienst moet kosten. Wees vooral niet bang om je prijs te noemen. Dat schept juist helderheid.

En waar moet je prijs staan op je verkooppagina?

Veel verkopers zetten hoge prijzen zo laag mogelijk. Misschien omdat dat gebruikelijk is, of misschien omdat ze eerst ruim de tijd willen nemen om een lezer te overtuigen.

Ik ga maar gewoon van mezelf uit: als ik op iemands verkooppagina de prijs niet snel tegenkom, ga ik scrollen. Dus waarom zou ik hem dan verstoppen voor mensen die op míjn verkooppagina komen? Bij een korte verkooppagina zet ik hem onderaan. Bij een lange verkooppagina zet ik hem ook in het midden. Zodat lezers die niet willen scrollen, hem ook zien.  Dat scheelt ook nog eens een boel e-mails over wat mijn cursus nou eigenlijk kost.

Wat, voor wie en hoe duur zijn de hoofdvragen.

Als je lezer nog steeds interesse heeft, wil hij nu weleens meer details zien

Beschrijf nauwkeuriger wat je doet of behandelt. Geef een overzicht, laat de opbouw van je behandeling of van je cursus zien.

details op een salespage
details: wat krijg je nou precies in die SEO-cursus van 000.nl?

Geef voorbeelden van wat je doet of van hoe het er uit ziet. Laat een filmpje zien van een sessie. Plaats foto’s van je cursus. Maak desnoods een hele catalogus. Hoe meer inzage je geeft, hoe beter je koper kan beoordelen wat je aanbiedt.

Je hoeft immers niet geheimzinnig te doen. Je legt uit wat iemand aan je heeft. Zo helder mogelijk.

En hoe lang moet hij zijn?

Net zo lang als nodig. Laat je niet op stang jagen door die idioot lange pagina’s, met duizenden woorden en tientallen testimonials, die je soms ziet. Die zijn bedoeld om lezers duizelig te maken. Soms is een A4-tje gewoon genoeg. En als het niet werkt, pas je het na een tijdje gewoon aan.

Maar hoe leg ik uit dat ik goed ben? Ik heb geen zin om mezelf op de borst te kloppen

Dat hoeft ook niet. Daar heb je testimonials voor: ervaringen van eerdere klanten.

Testimonials zijn onmisbaar op een website en op een verkooppagina. Maar je moet wel het juiste soort testimonials hebben. Je wil het liefst concrete resultaten laten zien: wat hebben je klanten gehad aan wat jij aanbiedt? Lees hier hoe je aan goede testimonials komt.

Is dat alles?

Heb je de meest voor de hand liggende vragen beantwoord? Denk dan even na over welke dingen je vaak bezwaren hoort. Vinden mensen je dienst duur? Vinden ze hem te goedkoop? Zijn ze bang dat het te moeilijk is, wat je doet? Zijn ze bang dat het te makkelijk is? Maak een lijstje en beantwoord de meest voorkomende bezwaren op je verkooppagina.

Als je een lange lijst met veel gestelde vragen hebt kun je een aparte pagina met Frequently Asked Questions maken. Maar pas op dat je je lezers niet van je pagina stuurt: zet geen link op je verkooppagina.

Okee. Dus ik kan nu eigenlijk gewoon gaan schrijven?

Yep. Dit moet er in:

• wat bied je aan en welk probleem lost het op?
• waarom jij?
• voor wie?
• wat is de vorm?
• wat kost het?
• geef meer details
• laat iets van je dienst zien
• beantwoord de bezwaren die je het meest hoort, en beantwoord andere mogelijke vragen op een FAQ-pagina

Hoe weet ik of ik het goed doe?

Vraag het aan je bestaande klanten: dekt deze pagina de lading?

Overigens: een verkooppagina is nooit af, net zomin als een website. Je verandert hem als je dienst verandert. Of als je mooiere foto’s krijgt. Of als je merkt dat je steeds dezelfde vraag krijgt van geïnteresseerden. Of als je een typefout ziet. Of als je opeens denkt: oei, die informatie staat er eigenlijk drie keer in.

Hij wordt dus steeds beter.Plaatje van een blad. Einde van de post.
Zie ook:

 

tips voor beter bloggen

(Zet je VPN uit als de knop niet werkt).

Over Kitty Kilian

Kitty Kilian

Schreef voor NRC, gaf les aan vakopleidingen Journalistiek. Sinds 2011 docent copywriting | De Blogacademie. Delicate as a hand grenade.

Cursussen:
Blogbasics (beginners)
Blogpro (professionals)
Karakter & Dialoog (fictie)
Little Black Dress (strakke huisstijl)

61 comments

  • Toevallig ga ik net een nieuw product op mijn website zetten. Ik zie er tegenop en ben ik aan het uitstellen. Zo’n maagdelijk witte pagina en hoe vaak schrijf je nou een salespage. Maar met dit overzichtelijke artikel krijg ik weer zin. Fijn, zo vlak voor het weekend.

  • Nou vooruit, ook een commentje dan. Van praktische aard.

    Je schrijft: “Als je een lange lijst met veel gestelde vragen hebt kun je linken naar een aparte pagina met Frequently Asked Questions – FAQ’s.”

    Dat zou ik niet doen geloof ik. Je haalt de bezoeker uit de flow en die moet dan z’n weg terug gaan zoeken naar de verkooppagina en de call-to-action op die verkooppagina.

    Okee, je kunt redeneren: “Als de bezoeker je product of dienst graag wil hebben, heeft-ie er dat wel voor over.” Maar waarom zou je het onnodig ingewikkeld maken.

    Als die FAQ’s relevante info geven, is het niet erg die FAQ’s op de verkooppagina zelf te houden, ook niet als dat de verkooppagina een stuk langer maakt.

    Zelf doe je het wel, maar je lost het elegant op: de link naar je FAQ (op aparte pagina) geef je pas op het einde van je verkooppagina en op die FAQ-pagina staat weer een call-to-action.

    Maar in het algemeen zou ik zeggen: laat bezoekers niet wegklikken naar andere pagina’s, m.u.v. de conversie-pagina (als dat een aparte pagina is).

    • Eens. Ik bedoelde: als je echt heel veel vragen hebt. En ja, dan zoals ik het doe. Ik hou niet van kilometerslange pagina’s. Mensen die een dure cursus kopen gaan meestal toch de hele site bekijken.

    • Kitty: Zo moeilijk is het niet om een verkooppagina te schrijven.
      Roy: Echt? Hoeveel verkooppagina’s (zelfs geschreven door doorgewinterde copywriters) verkopen niks? Véél. Is een vak apart.

      >> hoeveel blogs leveren niks op? Ook heel veel. Effectief schrijven is sowieso een vak.
      >> ik denk dat niet alleen de verkooppagina telt. Je bladert door een hele website. Alles bij elkaar krijg je een beeld. Soms lees je iets op een aboutpagina waardoor je opeens vertrouwen hebt in de schrijver. Het vertrouwen gaat voor de sales page uit. Als je iemand eenmaal mag maakt die pagina niet zoveel meer uit. In mijn geval: mijn blogs verkopen de cursus, niet de pagina.

      Kitty: Verkoop je paperclips? Dan is een korte, technische beschrijving genoeg.
      Roy: Oneens. Features tell, benefits sell. Alhoewel, bij paperclips..

      >>Ik bedoelde echt: paperclips en pingpongballen.

      Kitty: Je mag hem schrijven zoals je zelf wil.
      Roy: Als je geen kaas hebt gegeten van copywriting en wel wilt dat je landingspagina daadwerkelijk verkoopt, niet. Schrijven “zoals je zelf wil” is dan schieten met hagel, in de hoop op een paar toevalstreffers.
      >>Ik bedoelde: er is geen formule. Maar er moet wel in wat ik verderop schrijf.

      Kitty: Het liefst persoonlijk, pakkend en met humor.
      Roy: Eens.
      >>Hangt er ook nog vanaf voor wie je schrijft. Mijn cursisten zouden gillend weglopen bij een hyper-Amerikaanse salespage

      Kitty: Ik maak geen fake-prijsoverzichten (price anchoring).
      Roy: Prijsoverzichten zijn niet per definitie fake. Dat is – naar mijn weten – ook niet de betekenis van price anchoring. Ik vind dat je altijd moet onderbouwen waarom je een bepaalde prijs vraagt. En als een (waarheidsgetrouw) prijsoverzicht dat in één oogopslag duidelijk maakt: prima.

      >>Ik doel op 2 of 3 of 4 prijsvarianten die allemaal bedoeld zijn om de prijs die jij in je hoofd hebt, goedkoop te laten lijken

      Kitty: Ik vertel geen privé-succesverhalen als bewijs voor de kwaliteit van mijn product.
      Roy: Waarom niet? Als je iets bijzonders hebt bereikt, dan mag je daar toch trots op zijn. En vol trots over vertellen.
      >> omdat het anecdotische bewijsvoering is, statistisch niks waard (zie de link)

      Kitty: Hoe weet ik of het goed doe? Vraag het aan je bestaande klanten: dekt deze pagina de lading?
      Roy: Raadpleeg liever je conversies in Google Analytics en de offerteaanvragen in je mailbox.
      >>Dat kan ook. Een erg goede methode is ook om je ideale klant te interviewen en zijn of haar woorden te gebruiken in je sales copy (het heet niet voor niks copy ;-) )

      Dank voor je reactie! I appreciate it.

      PS ik vraag me nu opeens af.. of al die oude regels uit de copywritinghandboeken nog wel gelden online. Je kunt nu veel meer informatie inwinnen in no time. Toch?

  • Hoi Kitty! Nah. Zoals gezegd: ik deelde je post omdat ik hem mooi geschreven vind en het met veel punten eens ben. Maar omdat Martin en Nathan zo blijven aandringen … (grapje)

    Kitty: Zo moeilijk is het niet om een verkooppagina te schrijven.
    Roy: Echt? Hoeveel verkooppagina’s (zelfs geschreven door doorgewinterde copywriters) verkopen niks? Véél. Is een vak apart.

    Kitty: Verkoop je paperclips? Dan is een korte, technische beschrijving genoeg.
    Roy: Oneens. Features tell, benefits sell. Alhoewel, bij paperclips …

    Kitty: Er is geen gouden en vaste formule.
    Roy: Eens.

    Kitty: Je mag hem schrijven zoals je zelf wil.
    Roy: Als je geen kaas hebt gegeten van copywriting en wel wilt dat je landingspagina daadwerkelijk verkoopt, niet. Schrijven “zoals je zelf wil” is dan schieten met hagel, in de hoop op een paar toevalstreffers.

    Kitty: Het liefst persoonlijk, pakkend en met humor.
    Roy: Eens.

    Kitty: Je ziet zoveel van dezelfde, pusherige verkooppagina’s, omdat mensen elkaar nadoen.
    Roy: Eens.

    Kitty: Angstmarketing werkt, ondanks dat je wéét dat je gemanipuleerd wordt.
    Roy: Angstmarketing is kortzichtige marketing, vind ik. Gericht op vlugge winst in plaats van langdurige relaties.

    Kitty: Ik maak geen fake-prijsoverzichten (price anchoring).
    Roy: Prijsoverzichten zijn niet per definitie fake. Dat is – naar mijn weten – ook niet de betekenis van price anchoring. Ik vind dat je altijd moet onderbouwen waarom je een bepaalde prijs vraagt. En als een (waarheidsgetrouw) prijsoverzicht dat in één oogopslag duidelijk maakt: prima.

    Kitty: Ik vertel geen privé-succesverhalen als bewijs voor de kwaliteit van mijn product.
    Roy: Waarom niet? Als je iets bijzonders hebt bereikt, dan mag je daar toch trots op zijn. En vol trots over vertellen.

    Kitty: Hoe weet ik of het goed doe? Vraag het aan je bestaande klanten: dekt deze pagina de lading?
    Roy: Raadpleeg liever je conversies in Google Analytics en de offerteaanvragen in je mailbox.

    Ziezo, dat was alles. Valt reuze mee, toch? Nogmaals: mooi stuk, Kitty.

  • Een verkooppagina, het zegt het al, verkoopt iets. Dat is het doel. Waarom zou je daar geen psychologische trucs, angstmarketing en o.a. schaarste voor gebruiken?
    Ik zie in de bekende webshops dat dit voortdurend wordt gebruikt om het ‘reptielenbrein’ bij klanten wakker te schudden. Er moet tenslotte iets verkocht worden…

    • Maar wat is je ethische onderbouwing? Jij zegt als argument in feite: anderen doen het, dus mag ik het ook. Dus als anderen stelen mag jij het ook?

      • Vind ik te kort door de bocht. Als het gaat om verkopen, is manipulatie van de ‘hidden brain’ aan orde van de dag’ Loop AH of een Media markt binnen en je wordt onbewust gestuurd, lees gemanipuleerd. Is dat erg, nee want het gaat uiteindelijk toch om verkoop. Is het ethisch verantwoord? Geen idee eigenlijk

        • De vraag of dat erg is, is nou juist de vraag. Dat Mediamarkt het ook doet is geen argument. Mediamarkt houdt zich ook niet aan de arbeidstijdenwet voor tieners.

          Ik heb niet meteen een antwoord. Er zit heel veel manipulatie in menselijk gedrag. Maar het gaat steeds om: welke grenzen hou je aan?

  • Je blog komt geen minuut te laat. De rook van de ronkende motor van dè salespagina trainer is net opgetrokken van mijn scherm. Gelukkig mijn reptielenbrein in bedwang gehouden. reptielbrein.png

    Meteen snel naar mijn aanbodpagina’s gekeken. Die krijgen nu een likje KK verf. Dank.

  • Dag Kitty,
    Binnen enkele weken start ik met een webshop (plantenextracten, gier, etc. voor de ecologische tuin)
    Eindelijk iets wat ik echt wil doen (54 jaar) en waar ik oprecht in geloof ! Moet wel nog mijzelf voorstellen, zou graag wekelijks een blog bijhouden, maar ben een kluns in het schrijven ; tuinieren ligt mij beter.
    Mijn “computerkennis” beperkt zich tot e-mailen (liefst zonder bijlages versturen), iets opzoeken op google, shoppen,… en daar stopt het zowat.
    Ben toevallig op jouw site terecht gekomen en wil jou feliciteren met de leuke, duidelijke en grappige manier waarop jij de dingen aanbrengt : geen poespas maar to the point. Geeft mij terug moed om het te blijven proberen en gewoon mezelf te blijven.
    Vriendelijke groet,
    Anne-Marie

    • Goed van je, Anne-Marie! Gewoon doen. Ik begon de Blogacademie toen ik 51 was.

      Maar als je echt een ongelofelijke beginner bent online zou ik wel een beetje hulp inschakelen om sneller op te schieten. Ik bedoel: ik zou niet helemaal alle zelf gaan uitvinden Er zijn WordPress-cursussen, bijvoorbeeld, ook online trouwens. Of huur een dag een student in die je op alle fronten bijspijkert. Download mijn gratis twitter-e-bookje (op de aanbodpagina), dan weet je ook meteen hoe alle social media werken. Jij moet natuurlijk op Facebook.

      • Anne-Marie,
        Wat supercool! Tof dat je doet waar je warm van wordt. Als je hulp nodig hebt, let me know.
        Ik werk vaak met digibeten aan hun websites en help je graag op weg! Kunnen n keertje sparren als je wilt (gratis natuurlijk)
        Fijne dag!
        Maaike

  • Gewoon goed. Ik zou niet anders willen. Begrijp helemaal niets van die idioot lange blogs met ergens helemaal onderaan een aanbod. Hoe langer de tekst, hoe duurder de cursus, lijkt het.
    Ik vergeet nog al eens mijn aanbod op te schrijven. Daarom heb ik nu een oersimpele webshop outfit voor mijn site. Directer kan bijna niet.
    En nu weer lekker aan het werk met jou tips voor de aanbevelingen ;^)

    • Ja, dat is zo: hoe duurder, hoe langer. Bij mij ook. Mijn duurste cursus heeft ook de langste pagina. Ik geef meer uitleg en ik plaats meer testimonials. Ik denk dat mensen meer details willen als ze voor een grote uitgave staan. Dat is misschien niet eens waar, hoor. Maar hij is geen kilometer lang, er is een eind aan ;-)

  • Ja. Waar. Tis lastig om t goed te doen omdat je er zo dicht op zit. En dan is de verleiding groot om zo’n verkoopsjabloon in te vullen.
    Heb van Bas Bakker geleerd om vooral je klanten te vragen. Niet om te verkopen, maar om te vragen of t klopt met hun behoefte. Hun feedback verwerken helpt enorm.
    Heb net een productpagina een beetje herschreven. Hoop dat ie niet ranzig is. Ik zal hem eens voorleggen aan een klant. https://podiumbouwer.com/diensten/1-op-1/

    • Ja, leuke pagina! Houden zo.

      Er mag nog een komma in de kop. En zelf hou ik er nooit zo van als je je lezers overdreven nadrukkelijk met jij en jouw aanspreekt, als er ook gewoon JE kan staan. Dat is een of ander copywriting trucje waarvan ik niet weet of het werkt, maar waarvan ik wel weet dat het van je tekst meteen een overduidelijke salestekst maakt, voor de goede verstaander.

      Het is net zoiets als al je woorden hypercorrect uitspreken omdat je op de radio bent. Het valt op. Terwijl wat je wil juist is: een gewoon gesprek, van mens tot mens. Niet van verkoper tot klant.

      • Dankjewel!
        Heb je advies gevolgd en ‘je’ gebruikt in de tekst.
        Geloof dat ik in een gewoon gesprek, in het echt wel die jij/jouw gebruik en op video zou t geen kwaad kunnen. Die zal ik binnenkort eens opnemen. Dan is die pagina nog meer naar mijn zin.

        • Maaike, mag ik nog even iets over je site zeggen? Het gaat weliswaar niet over de tekst maar over het ontwerp, maar het is zo’n inkoppertje dat ik ‘m toch even kwijt moet.

          Je gebruikt een -font dat zowel dun (‘mager’ zeggen typografen) als grijs is. De leesbaarheid van de tekst lijdt daaronder, met name voor bezoekers die je site bekijken via Chrome op Windows. Het ziet er dan zo uit: http://i.imgur.com/0KaG80y.png. De ontwerpers hebben dat niet gezien omdat ze een Mac gebruikten.

      • Kitty, herkenbaar, die opmerking over dat jij versus je.

        Behalve dat te veel gejij en gejou inderdaad tot een als zodanig herkenbare salespagina leidt, is er nog een ander probleem. Het is alsof je een winkel binnenloopt en er komt meteen een verkoper op je af die expres in je intimiteitszone gaat staan. Ga toch heen man, denk ik dan, ik kén je niet eens.

        • Exactly! Dat bedoel ik.
          Het resultaat is dat je je een omzetgenerator voelt. Maar die woorden gebruiken is inderdaad alsof iemand die jou niet kent je voornaam gebruikt in een cold call ;-)

  • Je beschrijft een hele klassieke verkooppagina . Zo duidelijk. Zo helder.
    Voor niks. Het lijkt er zelfs op dat je helemaal niks wil verkopen.

    Kitty is een beetje verlegen. Ze geeft steengoede, intensief begeleide schrijflessen. Als je al een beetje talent hebt dan poetst zij dat op zodat het gaat stralen. Heb wat minder talent dan ga je jezelf verbazen hoe goed je toch kunt zijn. Sinds ik me overgaf aan Kitty’s cursus is in elk geval alle oubolligheid uit mijn schrijfsels verdwenen. Grote schoonmaak.

    En met het blog van vandaag hoef je niemand meer te vragen een top salespagina te schrijven. Je zou hooguit je schrijven kunnen aanpakken. Daar is Kitty voor.

  • Knap artikel, Kitty! Weg met die pushy dertien-in-een-dozijn verkooppagina’s!

    Ik bouw aanbodpagina’s voor coaches, consultants en trainers volgens een vergelijkbare structuur op. Niks pushy en mijn klanten vertellen dat ze werken ; )

    • Jaaaa, je site is nog steeds prachtig. Helder. En dat pijltje op de homepage.. top. Je teksten zijn helder en informatief. Zelf heb ik op aanbodpagina’s liever meer doorlopende tekst, niet alleen maar opsommingen.

      Ik vind wel dat al die dikgedrukte woorden je rustige bladspiegel verstoren. Volgens mij kun je zonder.

        • Volgens mij is het wel OK zo. Ik heb in vijf minuten je hele site bekeken, inclusief een filmpje, en ik heb een aardig en prettig beeld. Ik benader nooit mensen direct, dus ik doe geen salestrainingen, maar als ik er een nodig had zou je site me genoeg vertrouwen geven om hem bij jou te doen.

          Dat heeft trouwens vooral te maken met allerlei kleine stukjes informatie over jouzelf, die her en der staan, niet met je salesteksten, want die zijn gewoon informatief.

          Interessant hoe dat werkt, want je boek heb ik niet gelezen toen je het stuurde. En ik geloof dat ik je site toen ook niet heb bekeken.

Leert goede schrijvers de laatste 20%
google-site-verification: google3d8706b2d2bb5ca6.html