Leert je belachelijk goed zakelijk bloggen

Wat is een goede naam voor een website – één die je nooit meer vergeet?

goede naam voor een website

Je ging naar een feestje, je zag die man.

Die man met die slordige krullen, met die verstandige ogen, met die open glimlach. En je wist: hij was voor jou.

Het zou tijd gaan kosten. En doorzettingsvermogen. Maar je haalde opgelucht adem. Je zoektocht was over. Je had hem gevonden.

Een lezer die voor het eerst op jouw site komt moet zich precies zó voelen.

Wishful thinking?

Zo gauw hij begint te lezen moet hij denken: dit ís het. Dit is wat ik zoek.

Misschien is het je stijl, misschien je onderwerp. Dat dondert niet. Hij weet: dit is voor mij.

Een blog waar je echt van houdt wordt je adviseur. Je vriend. En een well-branded website maakt die connectie direct.

Als je de juiste naam kiest, begint je lezer al naar je site te verlangen zodra hij erover hoort.

Dit is wat je wil:

dat iedereen de naam van je website meteen onthoudt. Zodat ze hem zich drie weken later nóg herinneren. Zelf als ze hem niet bezoeken. ‘Of vissen pijn hebben? Daar is een website over: De Kabeljauw In Coma.’

Wat maakt een website-naam goed?

Een goeie naam laat je lezer glimlachen. Of knikken. Hij ontspant zich even, omdat hij voelt dat je hem snapt.

Hier zijn namen die werkten voor mij:

De verrassing van een omkering:

fantastische naam voor een website
Despair.com: ‘Oh great. What did you screw up now?’

Het genot van een slimme vondst:

slimme naam voor een website
Ux matters: een site voor specialisten in het gebruiksgemak van websites – een zwaar onderschatte discipline

De kriebels van brutaliteit:

originele website naam
…the Middle Finger Project…

Zelfs een opruiende naam kan werken. Hij kan sommige lezers boos maken, maar anderen juist weer steunen. Omdat je stelling neemt.

Uitgesproken is goed.

De stijl hangt af van het doel van je site. Maar welke naam je ook kiest: zorg dat hij een emotionele reactie oproept. Want je wil een naam die blijft hangen.
Meteen.

Maar hoe kom ik aan zo’n naam?

Eerst moet je precies weten waar je website over gaat.

Een website kan maar één onderwerp hebben: nieuws, of mode, of sport. Natuurlijk kan hij een boel sub-onderwerpen hebben. Een site over katten kan gaan over kattenvoeding, kattenspeeltjes, kattenziektes enzovoorts.

Om een naam te kunnen kiezen die opvalt moet je vervolgens weten wat jouw onderwerp bijzonder maakt.

Een voorbeeld. Een plek in Drenthe. Als je aankomt moet je je telefoon inleveren en je tablet en zelfs je boeken en tijdschriften. De rest van het weekend breng je door in quiet mode. Ze geven je lekker biologisch eten, je wandelt tussen de schaapskuddes – en verder niks. Dat is het hele idee: dat je geen input krijgt. Dat je je mond eens een keer houdt. Het enige wat je er mag is schrijven. Schrijven is output.

Ze noemen hun website De Stiltemaker.
Fantastisch.

Maar wat als ik nou iets doe dat helemáál niet speciaal is?

Laten we een voorbeeld nemen.

Stel: je bent boekhouder. Je houdt de cijfers bij. Dat doe je super, je bent altijd op tijd, je bent vriendelijk. Maar op jouw vakgebied kun je weinig verrassends doen. Je bent nou eenmaal gebonden aan de wet.

In zo’n geval kun je nog altijd anders zijn dan je collega’s.

Maar, vraag jij; ‘Hoe dan? Er zijn duizenden boekhouders en ze doen hun werk allemáál goed. Ik kan moeilijk zeggen dat het zo bijzonder is dat ik een goede boekhouder ben. Trouwens, de meeste klanten weten niet eens waar boekhouden over gaat. Ze vinden het een saai vak. Ze hebben geen idee waar ze me op moeten beoordelen. ’

Waarom kiezen ze dán voor jou? Misschien ben je altijd opgewekt. In dat geval kun je jezelf De Vrolijke Boekhouder noemen. In een saaie branche maakt dat mensen zeker aan het glimlachen. Misschien denken ze: als ik dan tóch met iemand moet praten over cijfers, laat het dan in godsnaam een vrolijke kerel zijn.

Dus als een naam niet je product beschrijft – de Stiltemaker – dan kan hij jou beschrijven – De Vrolijke Boekhouder.

Moet een naam altijd mijn merk of mijn product beschrijven?

Ja. De naam van je website beschrijft dat – je product, je dienst, je ideële doel, jou- wat bijzonder is. En die naam moet zo concreet mogelijk zijn.

Afkortingen, beeldspraak, raadsels: die werken niet goed als je naam direct een verbinding moet maken.

Er is één uitzondering

Als je de merknaam van je product of je dienst wil gebruiken als domeinnaam, moet je soms een nieuw woord verzinnen. Hoe unieker je naam is, hoe beter je je merk kunt beschermen.

Gijs de Werker bedacht een paar jaar geleden een notitiesysteem op kleine kartonnen kaartjes. Met lijntjes of een dagindeling en altijd met ruitjes achterop. Hij zocht een korte naam met zeggingskracht – geen pure fantasienaam. Hij moest internationaal te gebruiken zijn. De Werker bedacht Usem, constateerde dat de benodigde domeinnamen nog vrij waren en liet hem registreren bij het BOIP, het merkenbureau voor de Benelux.

Koen de Jong geeft voorlichting en training over een relaxte hardloopmethode. Met aandacht voor ademhaling en met als doel maximaal resultaat halen uit minimale inspanning. Hoe stop je dat in een merk? Hij redeneerde: we voegen het begrip ontspanning toe aan een actief begrip – sport. Een tegenstelling: Sportrusten.

Noch Usem noch Sportrusten zijn zonder uitleg te begrijpen. Ze hebben een tagline nodig.

O ja, een tagline. Moet iedereen die hebben?

Niet per sé, maar het kan helpen.

Een tagline is een korte onderkop. Hij kan je domeinnaam toelichten. Hij kan humor toevoegen – en dus: nog meer ontspanning.

De stiltemaker heeft als tagline: stilte, retraites en andere vage shit.

Usem: note cards the size of a credit card.

Sportrusten zou iets kunnen kiezen als: hardlopen zonder haast.

Maar eh.. als het zo makkelijk is, waarom hebben dan zo weinig websites opmerkelijke namen?

Al sla je me dood.

En dan nog iets – jouw eigen domeinnaam is dus echt helemaal niet origineel

Ah. Ja. Klopt.
Ik wou een naam die aangaf wat ik deed, maar met een beetje standing.
Academie flirt met hoger onderwijs, en geeft ook aan dat je er iets kunt leren.

Origineel is het niet.
Blogjuf met een bite was misschien beter geweest.
Maar minder sjiek.

Even samenvatten:

Kies een naam die je lezer precies vertelt waar je site over gaat. Wat hem speciaal maakt. En als wat je doet niet speciaal is, zoek dan een naam die over jou gaat. Want er is altijd iets uniek aan jou.

Misschien moet je jezelf een beetje uitvergroten. In plaats van verlegen noem je jezelf een kluizenaar. In plaats van vrolijk noem je jezelf euforisch.

Mijn goedkeuring heb je.
Ik doe het zelf ook.

En wat doe ik nu?

Neem een stuk papier. Schrijf op wat er speciaal is aan je product, of je dienst, of aan jou. Maak het je herkenningsteken. Ofwel je merk.
Kies er een naam bij.
Voilà.

Volgende keer: hoe plan je je website?

blad

Dit blog is deel twee in een korte serie:

1 Online marketing: waar begin ik in hemelsnaam?
2 Wat is een goede naam voor je website?
3 Hoe plan je een website?
4 Waarom zou ik bloggen?
5 Moet ik echt een nieuwsbrief?
6 Hoe kan ik makkelijkste verkopen?
7 Wat moet ik met social media?

tips voor beter bloggen

Over Kitty Kilian

Kitty Kilian

Schreef voor NRC Handelsblad, gaf les aan vakopleidingen Journalistiek. De Blogacademie sinds 2011. Delicate as a hand grenade.

Cursussen:
Blogbasics
Blogpro
Koppen maken
Karakter & Dialoog
Little Black Dress

89 comments

      • Nee ze snappen misschien niet meteen wat ik doe, maar ja Stiltemaker.nl snap je ook niet meteen wat ze doen toch?

        Oftewel: is “meteen snappen waar het om draait” het beste criterium voor een goede naam?

        • Harry, geef eens brainstormenderwijs een rijtje woorden waarmee IT-projectmanagers te maken hebben. Gewoon wat termen die ze met hun vak associëren, maar die wel enigzins exclusief bij dat vakgebied horen (dus bv ‘Agile’ hoort er wel in, ‘Drukdrukdruk’ niet). Zou me niks verbazen als ik dan een verband met NLP kan leggen.

          • Dank je Hans, hier komen ze:
            – Agile
            – Project Planning
            – Work Breakdown Structure (WBS)
            – Budget
            – Stakeholder Management
            – Kritieke pad
            – Risico Management
            – Scope Management
            – Baseline
            – Critical Constraint
            – Requirement Management
            – Earned Value Management
            – Gantt Chart
            – Quality Management
            – Procurement Management
            – User Acceptance Test

            • Hallo Harry

              Je zoekt het nu erg in de techniek/gereedschap van wat je doet.
              NLP is een methode.

              Misschien kan je het meer zoeken in het eindresultaat dat je biedt.

              Daarnaast mag het best een glimlach geven.
              De naam mag het in een keer duidelijk maken, maar dat zal niet altijd lukken.
              Belangrijker is dat ze na 14 dagen nog eenvoudig je naam hebben onthouden.

              De stiltemaker is geniaal door de contradictie. Nadat je het concept hebt begrepen blijft het lang hangen.

              Zo kwam ik een boekhouder tegen die beancounter als functie op zijn visitekaartje had staan. Vergeet je ook niet snel.

              Zelf gebruik ik al jarenlang met succes ErOverPraten.nl voor een psychologische praktijk voor relatieproblemen. Slaat op een kreet die mensen al snel zeggen bij problemen.

              De communicatiebakker.nl ligt nog op de plank voor coaching op het gebied van communicatie. Slaat op het proces van communicatie ( werkt ook omdat de coach Bakker heet)

              Dus ik zou een beetje losser “Out of the Box” proberen te denken.

              • Dank je Gerard voor je uitgebreide en zinnige antwoord. Ik dacht dat ik met ProjectManagementBuddha al op weg was naar losser. Het is ook een contradictie: een harde methodiek samen met iets zweverigs. Bovendien weet je dus dat het gaat om Projectmanagement maar ook om iets Buddha-achtigs (zingeving, mensgerelateerd, filosofie, etc.)

                • Een contradictie is het. Maar is het er een die je wilt?

                  “Oh eindelijk iemand die projectmanagement zweverig maakt”
                  Linken aan godsdienst/religie of politiek is altijd al gevaarlijk.

                  Ik denk ook dat de link NLP en projectmanagement voortkomt uit jouw kennis / ervaring. Maar “zien” projectmanagers dat wel. Of moet je het vertalen in iets dat hen aanspreekt.

                  Wat is hun echte probleem met projectmanagement en waarom is NLP daarvoor een oplossing.

                  Een andere mooie methode om er achter komen las ik deze week hier:
                  https://www.bigbrandsystem.com/unearth-marketing-gold/

                  Met de simpele vraag: “En waarom is dat belangrijk” kan je inzoomen op het waarom.

                  Dus: NLP voor projectmanagers, waarom is dat belangrijk.

                  En op je antwoord weer de vraag toepassen.

                  Mogelijk kom je dan tussendoor elementen tegen je in de naam kunt gebruiken.

                  • ;-) “Oh eindelijk iemand die projectmanagement zweverig maakt”

                    Eroverpraten.nl is een mooie, Gerard!

                    Ja, Harry denkt vanuit zichzelf, vanuit wat hij aanbiedt. Maar waarom willen IT-managers beter communiceren? En willen ze dat überhaupt wel? Wat is dat hun vraag, in gewoon Nederlands?

                    Daar ligt je startpunt.

                    Overigens: wie kopen die training in? De IT-managers of weer hun bazen? Als het de laag erboven is: hoe formuleren die het probleem en de oplossing?

                  • Gerard, bedankt voor je advies. Ik heb het hieronder uitgewerkt. Uiteindelijk kom ik er dan op uit dat ik Project Managers gelukkiger kan maken:

                    Ik geef NLP trainingen aan IT Project Managers

                    En dat is belangrijk omdat?

                    Met NLP krijg je inzicht in de onbewuste processen van mensen en de onbewuste drijfveren

                    En dat is belangrijk omdat?

                    Je dan mensen sneller snapt, beter met ze kan communiceren, je stakeholders beter kan managen en op één lijn brengen

                    En dat is belangrijk omdat?

                    Je dan minder ruis in je projecten hebt; minder miscommunicatie en bovendien weet dat je met de juiste dingen bezig bent

                    En dat is belangrijk omdat?

                    Omdat je projecten dan gemakkelijker gaan en je er zelf meer plezier aan zult beleven, omdat je het gevoel hebt dat je meer in control bent

                    En dat is belangrijk omdat?

                    je met meer plezier naar je werk gaat en daar ook succesvoller zult zijn

                    En dat is belangrijk omdat?

                    je daar als mens veel gelukkiger van wordt

                    • Dat is te ruim.
                      ‘Doe mijn training, dan word je gelukkig’: daar komen ze niet op af.

                      Wat zeggen je tevreden klanten zelf over wat ze er van hebben opgestoken? We kunnen een heleboel bedenken, maar uiteindelijk kun je het het beste van je klanten horen, zeker als je er niet uitkomt.

  • Dag Kitty, ik lees met heel veel plezier je blogs. Dat ten eerste. Ten tweede: ik ben behoorlijk jaloers, op hoe je dat doet, dat bloggen. Er komt een moment waarop ik me ga aanmelden bij je voor het blogprogramma. Maar nu nog niet. Eerst de basis op orde. http://www.DeniseHulst.nl is een saaie naam. Maar het is wel de mijne. Mensen kennen mij van mijn boeken, workshops, trainingen of lezingen. En nu is mijn zaterdagochtend een beetje verprutst omdat ik denk: ik moet een nieuwe naam voor mijn website. Maar ik zou niet weten wat voor soort.
    Fijn weekend. Denise

      • Ha ha, er is wel wat meer voor nodig hoor om mijn dag te verprutsen…. Nooit verkeerd om dit soort vragen weer eens even voor het voetlicht te zetten. Ik denk dat ik het maar zo hou. Dank je wel hoor!
        Denise

    • Wat denk je van een tagline als ‘ Ik ben Denise, een open boek’ of Denise’s Boekhoek? Kom op, lekker creatief zijn Denise… Dat doe je ook als je begint met een boek schrijven of een training ontwikkelt… Hahaha

      • Dank je wel Chris. Creativiteit laat me altijd in de steek als het over mijzelf gaat. Maar het kan ook aan het vroege uur liggen. Lees net onderin dat het een ander verhaal wordt als mensen op je naam af komen. Dat helpt. Een leuke tagline eronder wellicht. Zoiets als open boek. Goed idee. Fijn weekend.

    • Ik zou het ook gewoon zo houden.

      Zo’n domeinnaam (die Kitty voorstelt) is een extraatje. Het helpt je onthouden te worden op een positieve manier.

      Maar jouw site, het design, wat je doet en hoe je schrijft, bepaalt uiteindelijk waar men jou mee associeert.

      P.S. Leuk blog, Kitty!

      • Dat blog was nog niet af, net zoals mijn website. Slechte zaak. Maar dank je wel voor het compliment, dat gloeit lang na van iemand die er verstand van heeft. Maar wat ik er nu dus van geleerd heb: zet nooit iets op internet wat nog niet af is. Aan de andere kant, misschien wordt het alleen maar slechter als ik er meer aandacht aan ga besteden. Tot ergens! Fijne avond.
        Denise

  • Zit net in de fase van bedenken van bedrijfs/-sitenaam. Shortlist teruggebracht naar 2 opties, maar na het lezen van het bovenstaande alles weer op losse schoeven. Gelukkig meteen een nieuw idee, fijn blogje dus.

    Toch een vraag, een beetje in het verlengde van Harry’s vraag: je eigen naam als sitenaam, is dat wat? Zegt niks over wat je doet (tenzij je Hans Kazan heet), dus tagline is dan een must.

    Ik vind het — vooral als je diensten onlosmakelijk aan je eigen persoontje gebonden zijn — nog steeds geen slecht idee. Hij bengelt dus nog onderaan m’n shortlist. Aan een dun draadje, dat wel.

    Knip?

    • Ja, knip maar af. Je gaat toch copywriten? Dan wil ik graag versteld staan van je naam, als klant. Voor een copywriter is zijn eigen website helemáál een proeve van eigen kunnen. Als ik met de pet ga gooien naar mijn blogs is het met mijn cursussen ook gauw afgelopen.

      Het is anders als je al zo beroemd bent dat mensen op je naam afkomen. Dan is je naam een logische url.

    • Niet akkoord met Kitty, hier : ) Ik gebruik mijn eigen naam (met verklarende tagline) voor mijn website en dat werkt prima.

      De reden: als mensen het over mijn diensten hebben, hebben ze het over mij (ik werk alleen). Iets in de zin van ‘Ga ‘s kijken bij Stefaan Oyen, die doet dat’. Mijn eigen naam werkt dus het best, want dat is mijn merk.

      • Tuurlijk. Als je zaak maar lang genoeg bestaat en als je goed bent krijg je echt wel een klantenkring. Het gaat er hier om hoe je een optimale naam kunt kiezen als je nog niet bekend bent.

  • wat kost dat ook al weer? jou een naam laten bedenken? Titels en namen… pff!
    Of doe je dat niet meer?

    Het is voor de site waarop ik onze prentenboeken aan wil bieden (Hoe Kobe zijn kleur vond, Het lied van Liedewij, Hoe de kameel aan zijn bulten kwam)

  • Vorig jaar heb ik de naam veranderd van innerOUT naar Realiseer Je Droombedrijf en daar ben ik nog steeds blij mee. Alhoewel ik intussen vind dat het beter had gekunnen. Dus ga ik maar puzzelen met de tagline, kan die het echte verschil maken ;-)

    Dank om het zaadje te planten, kan ‘t op deze grijze zaterdag verder ontkiemen.

    Petra

        • Het klopt dat je de naam ook als tagline kan beschouwen, maar voor mij is het wel duidelijk op deze manier waarvoor ik sta. Niet zomaar een bedrijf neerzetten, maar eentje dat echt bij je past. Al had ik in deze fase ongetwijfeld een andere naam gekozen :-)

          De nieuwe tagline moet helderder weergeven dat ik me enkel bezighoud met marketing (online & offline) en verkoop. Enkel nog dat. En dat voor gevorderde ondernemers. Maar daar moet k nog goed over nadenken hoe dat in woorden te vatten.

  • Goed onderwerp/reminder, ‘blogacademie’ past goed bij hoe je schrijft en veel fijner dan ‘juf’ ;-)
    Over mijn toko-tagline ga ik nog verder nadenken, kan wel wat sterker.

  • Tjonge Kitty, je bent goed bezig de laatste weken. Kraakheldere, bondige post over iets dat vaak onderschat wordt.

    Mijn take home-message: kies een naam die je lezers doet opveren én die zorgt voor een juiste associatie met wat je doet.

    Als ik zo ‘s om me heen kijk, zijn veel bedrijven wat dat betreft véél te voorzichtig.

  • Goeie vraag! Ik ben toen ik begon met bloggen gegaan voor een naam die weliswaar de lading dekt maar die de doelgroep (Duitsers met een interesse voor de Nederlandse taal en cultuur) alleen na uitleg kon begrijpen: buurtaal. Ik heb overigens wel een verklarende tagline: Niederländisch für Deutsche, Deutsch für Niederländer.

    Waarom zo’n obscuur en onbekend woord? Ik vond het gewoon mooi en ik wist zeker dat ik daarmee in Duitsland de enige zou zijn. Qua SEO is dat zeker geen nadeel.

    Inmiddels is “buurtaal” een beetje uitgegroeid tot een merk en overweeg ik om mijn vertaalactiviteiten (waarmee ik mijn brood verdien) ook onder deze naam onder te brengen.

  • De café-test is ook handig. Als je je domein naam aan iemand in een café vertelt, kan hij het dan schrijven of moet je het spellen? Kan hij het onthouden?

    HennekeDuistermaat.nl en KittyKilian.nl zijn onhandig – teveel spelvariaties mogelijk. BlogAcademie.nl is veel makkelijker te onthouden. Ik vind dat een domein naam waar je echt trots op mag zijn! ‘t Geeft meteen een professionele indruk.

      • Ha, die café-test klinkt idd goed! Ik weet echter zeker dat ik er met de domeinnaam van m’n vorige website voor gezakt zou zijn: wervende webteksten. Schrijf dat maar ‘s op na een paar glazen rode wijn … Ik krijg trouwens regelmatig mail waarin geïnformeerd naar ‘wervelende’ webteksten, ook leuk.

        Ik vond ‘m wel erg mooi, allitererend en ter zake. Maar hij dekte de lading niet meer helemaal. Ach, misschien moet ik die domeinnaam toch maar ‘s verkopen?

        Hartelijke groet, Els

  • Vóór WaardevolleWebteksten.nl heette mijn website gorgias.nu. Omdat mijn tekstbureau nu eenmaal ‘Gorgias Tekst & Communicatie’ heette. Niemand snapte die naam, natuurlijk. Zorgde wel altijd voor een leuk eerste gespreksonderwerp.

    Maar toen ik eindelijk voor mijn niche koos, wilde ik direct die vage naam overboord slingeren, en juist gaan voor een bedrijfs- én websitenaam die ondubbelzinnig duidelijk maakt wat ik lever. En verdomd, dat werkt een stúk beter. :-)

  • Dag Kitty,
    Wat haal je weer aan?
    Heb ik met veel moeite een naam, en dan vraag ik me af heb ik daar dan plezier in? Is het duidelijk.
    Ayni is een woord dat vraag om typfouten.
    Ja de naam heeft ook nog streepjes.
    Maar ja Ayni heeft wel een mooie betekenis; wederkerigheid. Een centraal begrip in de kosmologie van de Andes. Wederkerigheid betekent veel geven en veel terugkrijgen. Als je veel tijd en energie in je persoonlijke zoektocht steekt krijg je veel terug.
    Ik geef heel veel in mijn werk en vraag ook veel terug.
    Dus Ayni is wel van toepassing.
    Ik help 40+ ers die een ernstige aandoening meegemaakt hebben en (weer)stralend gezond willen zijn.
    40+ omdat ik zelf alweer 51 lentes tel.
    Stralend gezond omdat ik zelf gemerkt heb dat het essentieel is om je levensenergie te behouden en liefst te vergroten.
    Dus zet ik al mijn wijsheid op het gebeid van gezondheidswetenschappen, NLP en sjamanisme in de Andestraditie in.
    Vandaar Health Academy.
    Een plek om van alles te leren over gezondheid.
    Gezondheid is wat me drijft en blij maakt.
    Iedereen is gefixeerd op ziekte. Velen hebben geen flauw idee wat ze willen doen, denken en voelen als het gaat om hun gezondheid.
    Daarom heb ik ook mijn twitter-bio gewijzigd. Ook al naar aanleiding van een blog van jou.
    Ja ik ben wat overmoedig door direct voor Engels te kiezen. Zoiets van Ophra move over, haha. Nee ik ben niet zo’n harde (en rijke) verkoper.
    Ik heb wel nog gekeken bij stralendgezond.nl en ja die naam is al bezet.
    En ik was al zo blij met de basiscursus bloggen. Ik dub nog even wat verder over de naam.

    • au, die komt aan.

      Helder en direct.

      Ja zachte heelmeesters… ik weet het.

      Klopt wel-anders zou je het niet zeggen.
      Dat wordt nog een breinbrekertje.

      Ik ga maar weer verder met de blogcursus. Gelukkig de basis anders zou ik dit vaker meemaken :-)

      • Ach, Peter, kijk, je mag het allemaal ook gewoon naast je neerleggen, hoor. Er is geen waarheid hier, alleen maar opinies. Er zijn bedrijven met belachelijke namen die het heel goed doen.
        Nike.
        Adidas.
        Ooit wist ook niemand wat dat was.

        • Er is hoop.
          Blogcursus doorlopen, het echte werk kan beginnen.

          Tijd om een idee te laten toetsen.

          pacopeter. com
          met als tagline “Inspiratie naar stralende gezondheid”.

          Naam is lekker kort en dus weinig kans op spelfouten.
          Paco is de “echte” titel voor iemand die in de leer gaat bij de meesters in de Andes traditie.

          • Geen idee wat een Pacopeter is. Dus zelfde bezwaar als bij de eerste naam. Inspiratie naar stralende gezondheid: het is geen correct Nederlands. Inspiratie is ook een beetje platgetreden en een stralende gezondheid.. mwah. Reclametaal.

            Health academy is beter. Het geeft aan dat je er kunt leren over gezondheid. Ik vind al die academies een beetje saai worden, al heb ik totaal geen recht van spreken.

            Maar waarom zou je je doelgroep niet direct aanspreken?

            Verzin een geuzennaam. En dan als tagline: zo word je weer gezond na een ernstige ziekte – of zoiets. En dan zonder lijdende vorm erin en een beetje positiever. Maar wel concreet.

            • Dank je wel.
              Mooi idee “een geuzen naam”.

              Ik ga maar eens op zoek naar synoniemen.

              Ineens komt healthy heros naar boven. Hmm misschien teveel plastic heros..

              Een pakkende naam is toch wel een dingetje. pff

            • haha,
              Ik heb direct visioenen van mensen met gasmaskers.

              Of The Matrix en dan die mensen in de incubators. Ik ben meer voor Neo of Trinity.

              Voor mij gaat het meer om leven dan overleven, toch een groots verschil.

              Helden op heldenreis wat hervinden van je eigen gezondheid toch kan zijn.

              Dank je wel voor je crea meedenken.

              • Ja, zo vatten wij dat op. In de VS is survivors een geuzennaam. Voor mensen die allerlei dingen hebben doorstaan: borstkanker, psychiatrische aandoeningen (er zijn ook mensen die trots zijn dat ze de psychiatrie hebben overleefd).

                Als je er een beetje aan gewend bent klinkt het anders. Maar inderdaad, op het eerste gehoor is het niks voor ons, Nederlanders. Dus niet geschikt voor een naam.

  • Waar ik nou benieuwd naar ben: kan een domeinnaam ook te lang zijn?

    Ik ben nog in de ideefase en vind zinnetjes mooi als naam, iets als: van de polder naar het paradijs. Moet echter, in het geval van zo’n lange naam de domeinnaam ook echt vandepoldernaarhetparadijs.nl worden? Of slaat dit helemaal nergens op?

    Ontzettend goede blogposts hier trouwens. Ontdekking van het jaar wat mij betreft.

Leert je belachelijk goed zakelijk bloggen
Herstel wachtwoord
Geef je e-mail adres. Een nieuw wachtwoord wordt verzonden.